سیم بکسل چیست؟|  همه چیز درمورد سیم بکسل و انواع آن

آریا تریدینگ

سیم بکسل چیست؟|  همه چیز درمورد سیم بکسل و انواع آن

۱۴۰۲/۰۹/۲۳

سیم بکسل یک سازه سیمی است که از چندین رشته سیم به هم پیچیده تشکیل شده است. این یک عضو سازه ای انعطاف پذیر است که برای تحمل بارهای کششی در کاربردهای مختلف استفاده می شود. سیم بکسل ها در انواع مختلفی از مواد از جمله فولاد، آلومینیوم، پلاستیک و ترکیبی از این مواد ساخته می شوند. سیم های فولادی معمولاً برای کاربردهای سنگین مانند بلند کردن و حمل و نقل استفاده می شوند، در حالی که سیم های آلومینیومی سبک تر و برای کاربردهای با بار کمتر مناسب هستند. پلاستیک برای کاربردهای خاص مانند سیم بکسل های ضد زنگ یا ضد خوردگی استفاده می شود.

اجزای اصلی سیم بکسل چیست؟

اجزای اصلی تشکیل دهنده سیم بکسل عبارتند از:

مغزی

رشته سیم

استرندها

سیم بکسل آسانسور

مغزی

مغزی سیم بکسل در مرکز آن قرار دارد و رشته های سیم به دور آن تابیده می شوند. مغزی می تواند از مواد مختلفی مانند فولاد، کنف، پلاستیک و ... ساخته شود.

رشته سیم

رشته سیم از تابیدن چندین مفتول به دور یک مفتول مرکزی تشکیل می شود. مفتول ها می توانند از فولاد، آلومینیوم، مس و ... ساخته شوند.

استرندها

استرندها از تابیدن چندین رشته سیم به دور هم تشکیل می شوند. تعداد استرندها در یک سیم بکسل می تواند متفاوت باشد.

انواع سیم بکسل

انواع سیم بکسل بر اساس عوامل مختلفی تقسیم بندی می شوند، از جمله:

جنس مفتول: سیم بکسل ها می توانند از مفتول فولادی بدون روکش، مفتول فولادی گالوانیزه یا مفتول فولادی استنلس استیل ساخته شوند.

نوع بافت:  سیم بکسل ها می توانند بافت معمولی یا بافت لنگ داشته باشند. در بافت معمولی، جهت تاب مفتول ها در یک رشته مخالف جهت تاب رشته ها است. در بافت لنگ، جهت تاب مفتول ها در یک رشته با جهت تاب رشته ها یکسان است.

نوع مغزی: سیم بکسل ها می توانند مغزی فولادی یا مغزی کنفی داشته باشند. مغزی فولادی از سیم های فولادی کوچک تشکیل شده است که به دور هم تابیده شده اند. مغزی کنفی از الیاف کنف یا پلی پروپیلن تشکیل شده است.

خرید سیم بکسل آسانسور

برخی از انواع سیم بکسل خاص عبارتند از:

سیم بکسل آسانسور :سیم بکسل های آسانسور باید سبک و بادوام باشند. آنها اغلب از مفتول فولادی گالوانیزه ساخته می شوند و بافت معمولی دارند.

سیم بکسل افشان :سیم بکسل های افشان از مفتول های نازک تشکیل شده اند که به دور هم تابیده شده اند. آنها انعطاف پذیری بالایی دارند و اغلب برای کارهایی مانند جابجایی مواد غذایی استفاده می شوند.

سیم بکسل جرثقیل و حفاری : سیم بکسل های جرثقیل و حفاری باید بسیار قوی و مقاوم باشند. آنها اغلب از مفتول فولادی بدون روکش ساخته می شوند و بافت لنگ دارند.

سیم بکسل نتابسیم بکسل های نتاب از سیم های فولادی بدون روکش ساخته می شوند که به دور هم تابیده شده اند. آنها مقاومت سایشی بالایی دارند و اغلب برای کارهایی مانند سنگ زنی استفاده می شوند.

سیم بکسل مهاری : سیم بکسل های مهاری برای مهار بارهای سنگین استفاده می شوند. آنها اغلب از مفتول فولادی بدون روکش ساخته می شوند و بافت لنگ دارند.

انتخاب نوع سیم بکسل مناسب به عوامل مختلفی از جمله کاربرد، شرایط محیطی و بودجه بستگی دارد.

سیم بکسل آسانسور

سیم بکسل در آسانسور چه کاربردی دارد؟

سیم بکسل آسانسور محصولی است که در واقع از به‌هم‌تنیده شدن چندین لایه سیم مختلف به دور یک هسته تشکیل شده است. این محصولات دارای دو نوع مغزی فولادی و الیافی می‌باشند که هریک متناسب با ویژگی‌هایی که به شما ارائه می‌دهند کاربردهای خاص خود را نیز دارا می‌باشند. ازآنجایی‌که این سیم‌ها از به‌هم‌تنیده شدن چندین لایه سیم مختلف تشکیل شده‌اند استحکام بسیار بالایی را دارند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا در طول زمان آسیبی به آنها وارد نشود و قادر باشند تا فشار بسیار بالایی که آسانسورها وارد می‌کنند را تحمل کنند.

درگذشته برای آسانسورها از زنجیرها نیز استفاده می‌شد که استفاده از آنها معمولا مشکلات زیادی را به همراه داشت و درصورتی‌که یک حلقه دچار مشکل می‌شد شما مجبور به تعویض کل زنجیر بودید. با ورود سیم‌های بکسل مخصوص آسانسور این مشکل نیز به‌سادگی حل شد و امروزه شاهد آن هستیم که در بیشتر ساختمان‌هایی که دارای آسانسور هستند از این سیم‌ها برای نگه‌داشتن و جابه‌جایی آسانسور استفاده می‌شود.

خرید سیم بکسل آسانسور

سخن آخر

سیم بکسل یکی از قطعات مهم مکانیکی آسانسورهای کششی هستند که از یک طرف به کابین آسانسور وصل هستند و از طرف دیگر به وزنه تعادل متصل هستند. سیم بکسل با استفاده از نیروی محرکه موتور آسانسور، کابین و مسافران را جا به جا می کند و معمولاً به واسطه جنس رشته های مفتولی به کار رفته در آن به انواع مختلفی دسته بندی می شوند. جهت کسب اطلاعات بیشتر از انواع و قیمت سیم بکسل آسانسور با شماره تلفن شرکت با کارشناسان ما جهت مشاوره و خرید ارتباط بگیرید.